Bing nie istnieje

Gazety piszą ciągle o wyszukiwarce Bing, a tymczasem ona praktycznie nie istnieje. Przynajmniej w Polsce nikt jej nie używa.

Poniżej statystyki za ostatnie 30 dni serwisu KtoKogo.pl wg GoogleAnalytics. Analiza logów pokazuje to samo – aktywność robotów innych niż Google też jest nieistotna:

Wyszukiwarka Wizyty Stron na Wizytę średni czas % nowych wizyt Bounce rate
1. google 831,556 2.54 00:02:01 64.50% 61.68%
2. onet 12,233 3.31 00:02:44 64.77% 53.96%
3. search 1,55 3.02 00:02:17 74.58% 58.52%
4. bing 1,413 3.78 00:02:39 74.73% 52.09%
5. aol 624 3.27 00:02:19 70.83% 55.29%
6. ask 203 3.47 00:02:40 74.88% 57.14%
7. yahoo 110 4.46 00:02:45 73.64% 40.91%
8. wp 99 3.31 00:02:18 83.84% 20.20%
9. seznam 32 2.81 00:03:04 90.62% 46.88%
10. virgilio 16 2.00 00:00:49 75.00% 62.50%

Oczywiście „onet” to też Google, tylko że na Onecie (http://szukaj.onet.pl/). Czym jest „search” nie wiem – może to wszystkie inne przypadki razem wzięte. Faktem jest, że bing jest 14-krotnie bardziej reprezentowany niż Yahoo, ale mimo wszystko wygląda to dziwnie.

Analiza działalności robota (googlebot vs. msnbot) wygląda podobnie: na każde 1000 wierszy loga zawierających „Googlebot” przypada 59 zawierających „msnbot” (robot napędzający Binga) i 8 zawierających „Slurp” (robot Yahoo!)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Historia Internetu. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *