Z duszą na ramieniu, eksperymentalnie, wprowadzam możliwość samodzielnego dopisywania informacji do Genealogii Potomków Sejmu Wielkiego i Wielkiej Genealogii Minakowskiego. Do tej pory wszystkie uzupełnienia przychodziły na skrzynkę pocztową mj@minakowski.pl, ale tutaj moja wydajność była wąskim gardłem – dostawałem więcej listów, niż byłem w stanie opracować. Wprowadziłem więc możliwość samodzielnego dopisywania informacji tak, by to ułatwić nie obniżając jakości.
Jeżeli jakaś osoba jest już obecna w genealogii (na www.sejm-wielki.pl lub na Wielcy.pl), a brakuje informacji o dacie urodzenia, miejscu zgonu, lub numerze grobu, nie trzeba już wysyłać emaila do mnie (na mj@minakowski.pl), można to zrobić samemu – pod warunkiem że się jest zalogowanym do serwisu www.sejm-wielki.pl kontem Facebooka (mechanizm autoryzacji dostarczany przez Facebook). W serwisie Wielcy.pl logowanie jest standardowe.
Na razie nie ma planów żeby można było w ten sposób dopisywać nowe osoby. Dopisywanie osób, związków małżeńskich itd. pozostaje wyłącznie przy mnie. To zbyt delikatna rzecz, by pozostawiać ją mechanizmowi. Ale jeżeli jakaś osoba już jest w genealogii, to niebezpieczeństw jest mniej.
Wygląda to następująco:
Pod sekcją z datami życia danej osoby pojawił się link „Uzupełnij lub popraw daty i miejsca”. Po kliknięciu, jeżeli jesteśmy zalogowani (jeżeli nie, będziemy o to poproszeni), pojawia się takie oto pole do wypełnienia:
Dopisujemy, co ma być dopisane. Nie zapominamy o napisaniu skąd to wiemy (jakie jest pierwotne źródło informacji). Po kliknięciu „Prześlij do M.J. Minakowskiego” wiadomości te są zapisane w bazie danych, do której mam dostęp tylko ja – po ich sprawdzeniu i zatwierdzeniu umieszczam je w serwisie. Wygląda to tak, jakby wysyłało się do mnie emaila. Jednak w tym przypadku nie muszę już czytać listu, ale wystarczy że zatwierdzę (ewentualnie poprawiając) coś, co zostało mi przekazane w sposób uporządkowany.
Jeżeli uda się poprawnie umieścić te dane w bazie, efekt wygląda tak:
Przed zatwierdzeniem autor uzupełnień (i tylko on) wchodząc na stronę o mnie będzie widział informację o tym w sposób następujący:
Może wtedy ponownie kliknąć „Uzupełnij lub popraw daty i miejsca” by zmienić to, co wpisał (można też wszystkie pola zmienić na puste, wymazując to, co się wpisało).
Po przejrzeniu i zaakceptowaniu uzupełnień ich autor dostanie o tym wiadomość emailem, wysłanym ręcznie przeze mnie. Będziemy też korespondować normalnie, jak dotąd.
Przy wszystkich uzupełnieniach będzie informacja o ich autorze, wyświetlona w sekcji „podstawa źródłowa”. W mojej genealogii nie ma informacji anonimowych!
Zobaczymy, jak się to przyjmie…
A w jakim formacie dodac przyblizone daty?
Samoobsługa działa. W gazetach i w aktach zgonu sa podawane lata życia danej osoby. Często brakuje daty urodzin przy osobach dla których udało się znaleźć pewną datę śmierci Stosuje Pan formułę „z grubsza” co oznacza +/- 50, czy nie można wprowadzić formuły „około” – „ok rok” co by oznaczało pomiędzy np: -2 + 2 lata dla tak potwierdzonych pośrednio chociaż roku urodzin
Dzień dobry,
wydaje mi się, iż przydatne byłoby umożliwienie przesłanie w formie pliku np. graficznego (jpg, pdf itp.) dokumentu źródłowego na temat zmienianych parametrów…
Z poważaniem Paweł Ulężałka
P.S.
A może warto byłoby edytować daty i miejsca małżeństw, bez dalszej ingerencji?